Officespotting

Munkahely-turizmus

Kisirodak.hu

Arkon Zrt.

2012. február 13. 07:00

Spotter: gorondy

Bérlő: Arkon Zrt.
Bérlő profilja: Weboldal üzemeltetés
Irodaház: Zsolt Udvar, Budapest I. ker Kiadó irodák
Alkalmazottak száma: 50-60 fő
Méret: ~ 1500m²
Belsőépítész: Bertoja-Berend András
 

Magyar körülmények között sikerre vezetni egy hazai alapítású céget egyáltalán nem könnyű. Ráadásul a folyamatnak számtalan állomása van, és itthoni gondolkodásmódot figyelembe véve az irodák szépítése a fontossági lista utolsójaként szokott szerepelni. Ezért is örültünk kimondottan, mikor hallottuk, hogy az ingatlan.com-ot és a köpönyeg.hu-t üzemeltető Arkon beújított irodafronton. 

Az Arkon Zrt Mészáros utcában elhelyezkedő irodája kívülről nem a hivalkodó kategóriába sorolható. Látszatra alig tér el a környékbeli lakóparkok stílusától, ráadásul vasúti sínek mellett van, bár jókora kerítés választja el ezt a szakaszt a vonatoktól.

Mikor Korbuly Krisztián vezérigazgatót a cég indulásáról kérdezzük, láthatóan - és nem meglepő módon - kevés érzelemmel kezdi el mesélni a sztorit. Ennek nem az elköteleződés hiánya, sokkal inkább az az oka, hogy századszorra fejti ki a történetet, ráadásul a weboldalon is részletesen taglalják a növekedési állomásokat. Ugyanakkor nem tágítunk, hiszen a legtöbb helyen ezzel a kérdéssel indítunk, mivel szeretnénk egyébként rejtett információkat is hallani.

A vállalathoz kerülésével kapcsolatos kérdésünkre reagálva Krisztián megjegyzi, hogy a cikk kevésbé róla kell, hogy szóljon, inkább az irodáról és a cégről. Mi ezzel nem teljesen értünk egyet, mert egy internetes cég létrehozásában és mai jellegének kialakulásában igenis nagy szerepe van a tulajdonosoknak és a vezetőségnek. Sokféle vállalati kultúrát lehet kialakítani, ráadásul igazi receptet sem tudnak követni, hiszen az egész iparág körülbelül 20 éves.

De tegyünk eleget a vezérigazgatói kérésnek, és egyelőre beszéljünk egy kicsit a cégről és az irodáról is: jelenleg 1500 négyzetmétert, 3 szintet foglalnak el egy lakópark szélén elhelyezkedő irodaházban, de a terület így is bőséges a 60-70 alkalmazottnak. Látogatásunknak egy komoly apropója, hogy a háromból az egyik szintet - ahol a legtöbb alkalmazott elhelyezkedik - megújították.

Ebben az iparágban egyébként általában rugalmasabban tudja kezelni a területi igényeket egy cég, mivel az irodai költségek a bérköltségekhez képest elenyészőek, ugyanakkor az alkalmazottak általában hálásak, hogy nem kell szűkölködniük a munkahelyükön. Itt még persze annál is valamivel több kihasználatlan tér van, de ez csak a felújítás okozta átmeneti állapotnak köszönhető.

Alapvetően nagyon kell igyekeznünk, hogy ne PR-szagú legyen ez a bejegyzés, mivel sok pozitív tapasztalatot gyűjtöttünk két órás látogatásunk alatt, de talán - ha eláruljuk, hogy finoman szólva az üzleti tevékenységeink között átfedés van - elfogultsággal nem lehet minket vádolni.

Egy ilyen sikersztorinál, mint amilyen az ingatlan.com is, fontos, hogy megfelelő értékek mentén alakítsanak a vállalkozásból vállalatot. Ők nem aprózták el a dolgot, és míg mások, hogy letudják CSR tevékenységet elültetnek három fát, ők a megfelelő munka-magánélet egyensúly kialakítására helyezték a hangsúlyt és ezzel párhuzamosan Dr. Kopp Mária gyerekvállalást ösztönző alapítványának támogatására.

A közismertebb nevén work-life balance-ként emlegetett mérőszám javítása azért is okos választás, mert egy magyar cég hitelesebben képviseli a népesség növekedésére tett erőfeszítéseket, ráadásul, ha ezt valóban a zászlajára tűzi, az alkalmazottaknak óhatatlanul is elvárásaik lesznek a témában.

Ennek jegyében, - bár ez már cseppet sem ritkaság - a cég a távoli elérést is biztosítja alkalmazottaknak, rendeznek családi rendezvényeket, van baba-büszkeségfal, valamint a cél egyik eszköze a megfelelő irodai környezet biztosítása is. A térről már beszéltünk, a belső design tekintetében pedig hangulatos és egyben korszerű lett az iroda.

 

A Scrum-módszer szerint dolgozó csapatnál az iroda kialakításánál jóval több dolgot kell figyelembe venni, mint a szoros munkaterületre vonatkozó dolgokat. Egyrészt, több szerepet kap a folyamatok tervezése, ezért a falfelületek gyakran írhatóak, másrészt fontos a munka közbeni interakció is, ezért fontos, hogy rálássanak egymásra, végül pedig a időszakos egyeztetésekre is ki kell alakítani a megfelelő kisebb meeting pointokat. Ezeknek a megvalósulásait a fényképeken remekül nyomon lehet követni.

Az őszinteség jegyében nem zárkóznak el attól sem, hogy a felsőbb, nem átalakított szinteket is fotózzuk. Szeretünk teljes képet adni egy cégről, így örülünk a lehetőségnek. Itt már a szarkazmusnak bizonyos formáját is felfedezzük a cégben, hiszen az alkalmazottak körében levegőtlennek titulált tárgyaló büszkén hirdeti ajtaján nevét: OXIGÉN. A többi rész egyébként belsőépítészetileg igénytelenebb, sok helyen a nagyméretű ablakok segítenek ezen, de se koncepciót, se igazán említésre méltó dolgokat nem látunk. Unalmas, mondhatnánk, de reméljük az alsó szinten elkezdett megújítási folyamat hamar felér a felsőbb emeletekre is.

Az irodához szervesen hozzátartoznak a teraszok, különösen a 6. emeleten található nagyméretű balkon, ami a céges rendezvényeknek is helyet ad. A tetőtérben van a közösségi tér-játszószoba, pingpong asztallal, darts-szal és csocsóval, valamint egy korrekt méretű konyhával. Miután a munkaterektől el vannak különítve ezek a részek, valószínűleg ritkábban használják a játékokat, nem szerves része a munkanapoknak az itt tartózkodás.

És, hogy a történetnek legyen olyan szála, ami nincs nagy dobra verve: a kialakuláshoz kapcsolódó sztori, hogy bár Mészáros Dávid alapító-tulajdonos és Korbuly Krisztián osztálytársak voltak a középiskolában, később különböző tanulmányokat folytattak, és csak huszas éveik végén, 2003-ban találkoztak újra egy baráti borozás kapcsán. Krisztián itt hallott először Dávid vállalkozásáról és ennek folyamán is került szóba, hogy éppen cégvezetőt keresnek. Másnap bement megnézni a céget és azóta ott is van.

Összességében nagyon imponáló az a folyamat, ami az iroda kialakítás terén elindult az ingatlan.com-nál. Még hosszú az út, mire a teljes munkahelyet átöltöztetik, de üdvözöljük azt a szemléletet, hogy nem az ügyféltérrel és a vezetőséggel kezdik a megújítást, hanem a dolgozók körében.

Ha ti is kíváncsiak vagytok az érdekes itthoni irodákra és szeretnétek értesülni egy-egy újabb látogatásról, ne felejtsétek lájkolni a facebook oldalunkat!

További képek: 

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
süti beállítások módosítása