Bérlő: | Vodafone | |
---|---|---|
Bérlő profilja: | Telekommunikáció | |
Irodaház: | Millennium City Center | Kiadó irodák |
Munkaállomások száma: | 1221 munkaállomás | |
Méret: | 12 000 m² | |
Belsőépítész: | Café Design (dekoráció) |
Most, hogy a Goldenblog versenyen a zsűri beválasztott minket a 10 legjobb blogba a helyi.érték kategóriában (amit ezúton is nagyon köszönünk), szeretnénk egy kicsit meghálálni, hogy hűségesen kattintotok minden héten, kíváncsiskodva, hogy éppen melyik irodában jártunk a héten. Viszonzásul múlt héten egy igazán nagy brandhez, a Vodafone-hoz látogattunk.
A legjobb, ha nagyjából sorban haladva mutatjuk meg, hogy milyen elrendezésű az irodaház és hol - mit találunk. Az épületbe belépve, a baloldali falon egyből megmutatják a látogatóknak, hogy miért is van szükség az egész irodaházra felettünk, mit csinál az a sok ember, mikor a telefonáláshoz elég, ha a megfelelő antennák és számítógépek megfelelően vannak összekötve. Az információs fal - nagyméretű monitorokkal telipakolva - valós időben mutatja az ügyfélszolgálat hatékonyságát, hogy hány ügyfelet szolgálnak ki éppen, vagy például, hogy hányan csatlakoztak a Vodafone egyik hűségprogramjához. Egy kis Vodafone-üzlet is kapott itt helyet, hiszen sokan jöttek be korábban telefonvásárlási szándékkal, miután a Duna túlpartjáról is látszik az épületen lévő céglogó.
Eddig volt az a rész, ami mindenféle trükközés nélkül is elérhető akár még nem Vodafone előfizetőknek is, ezt követően pedig már utunkba áll a recepció és a beléptető rendszer. Szerencsére, nekünk leszervezett találkozónk van, így Kormos Dalma PR specialistát kell csak megvárnunk a recepción és indulhatunk is a túránkra az épületben. Ehhez pedig a liftekhez sétálunk.
A lifteket nem hagyták díszítetlenül, sőt. Témák szerint matricázták őket, a Dunától távolabb esők a Budavári Siklót és a hőlégballonozást imitálják, míg a másik liftpár a vízilabdát népszerűsíti valamint egy tengeralattjáró köntösébe bújt. A túra alatt kipróbáljuk mindegyik típust. A liftbe belépve pedig az események közepén találjuk magunkat, jelentsen ez siklót - kilátással, hőlégballonos kosarat, vagy víz alatti életképet egy vízilabda meccs közben. Az egész koncepcióból valamennyit elvesz, hogy az egész össze van 'firkálva' filctollal - illetve az ezt helyettesítő matricával.
A felsőbb emeletekről indulunk, itt található a vezetőség és a kommunikációs csapat. Ez a fajta elrendezés valószínűleg szimbolikus egy cégnél, könnyen lehet, hogy az irányítás mellett egy telekommunikációs cég a fogyasztókkal való kapcsolatára helyezi a legfőbb hangsúlyt. A PR-on lekerekített és színes bútorok vannak, ami megítélésünk szerint remekül illeszkedik a céges arculatba. Sajnos, a régiós vezető látogatása és ehhez kapcsolódó rendezvény miatt a vezetőséghez nem jutunk be, de Dalma elmeséli, hogy nincs túl nagy merevség az igazgatói részleg díszítésében sem, a színes motívumok mesefigurákkal egészülnek ki erre, hogy ne feszélyezzék az idelátogatókat. A vezetők teraszára azért kijutunk és hát a látképből van mit irigyelni. A kép magáért beszél, úgyhogy ugorjunk is egy szinttel lejjebb.
A következő funky rész a marketing osztály, ami a Vodafone esetében természetesen nagy hangsúlyt kap. Magáról a munkáról nem mi vagyunk hivatottak beszámolni, a környezet, amiben teszik viszont tipikus metszete a reklámügynökségek agyon díszített terepeinek és a száraz multis jellegnek. Bár egyterű irodában vagyunk, a különböző részlegeket kis táblák jelölik. Ahogy minden marketing és reklám részleg, kütyükkel itt is teli vannak.
Olyan szárazabb területek következnek, mint a pénzügyi osztály, ahol a konyha-ebédlő párosításon kívül nem érdemes mást megemlíteni, így inkább továbbnyargalunk a tárgyalókhoz, ami a színes és díszített falakkal veszi le a lábáról a meetingeken résztvevőket. Útközben - unszolásunkra - benézünk még a hangstúdióba is, ahol az ügyfélszolgálati automata szövegét veszik fel. Mint megtudtuk, az egyik cégben dolgozó hölgy, aki a gépezet hangját adja.
Túránkat a játékszobában fejezzük be, ahol kicsit lazíthatnak a munkatársak. Nem fogjátok úgysem kitalálni, de volt például csocsó, meg egy csomó kóla-automata, meg Playstation. A kóla automatákat érdemes azért kiemelni, mivel – egyelőre - szinte egyedülálló módón alkalmasak az NFC fizetési rendszerre, tehát a megfelelő telefonokkal már úgy tudnak fizetni a fogyasztók, hogy csak odatartják a készüléküket a géphez. A rendszer egyértelműen a közeljövő elterjedt fizetési megoldását hivatott modellezni.
A Vodafone az eddigi 29 látogatott cég közül az első, amelynél a multi-jelleg szinte minden más benyomásnál erősebb volt. A multi kifejezést a Vodafone esetében nem úgy kell érteni, hogy sablonos lenne a cég vagy csak megszokott vonalon gondolkoznának. Természetesen, a Vodafone a brandjében hordozza a lazaságot, de az irodaházban jól tetten érhető, hogy a könnyedség mögött egy nagyon komoly globális gépezet működik és teszi azzá a Vodafone-t, ami. Hamiltonostul, Buttonostul es a vízilabda válogatottal együtt.
Hogy mindezt hogyan lehet nyomon követni az irodai környezetben? Itt minden megvan abból, amit a multikról hall vagy lát az ember: tiszta üveg irodaépület, óriási egyterű – open space területek, paravános megoldásokkal, sok-sok ember egy térben, sablonos poszterek, céglogó mindenhol látható, corporate ösztönző szövegek. A Vodafone-nal az a jó, hogy mindezt fogyasztható állapotba csomagolja, így az itt dolgozók nem tűnnek kifacsartnak vagy agymosottnak.
Helyszín szempontjából a dunaparti irodaház az egyik legelegánsabb környezet, amiben egy ilyen cég helyet kaphat. Lehetne belekötni, hogy nincs a központban, de butaság lenne a panorámát és a parkot felcserélni egy tíz perccel rövidebb úttal a munkába. Összességében szerintünk a Vodafone jó helyszínt választott, szép irodát rendezett be magának. Lehetne az irodaház több, ha a belsőépítészet az egyterű irodákban is nagyobb hangsúlyt kapott volna és nem csak a központi részeken, de a könnyed jelleget így is kommunikálja az iroda, ami valószínűleg a cég első számú elvárása az ingatlantól.
Ha ti is kíváncsiak vagytok az érdekes itthoni irodákra és szeretnétek értesülni egy-egy újabb látogatásról, ne felejtsétek lájkolni a facebook oldalunkat!
További képek: